Шановні колеги! Як голова районного методоб'єднання вчителів біології та хімії інформую Вас про план нашої роботи у 2016-2017 навчальному році.
Заплановано чотири засідання по кожному із предметів, проте нашу 1, 2, 4 зустріч передбачено провести спільно для вчителів хімії і біології, а третю - окремо длдя фахівців з кожного предмета.
План роботи районного методичного об’єднаннявчителів біології Кагарлицького району Київської
області на 2016/ 2017 н. р.
Науково–методична проблема методичного кабінету
відділу освіти:
«Науково-методичне
та психолого-педагогічне забезпечення впровадження ІКТ як умова індивідуального
розвитку та самовдосконалення учнів».
Науково – методична проблема районного методичного
об’єднання вчителів біології на 2016/2017 н.р.: «Особистісно орієнтована система навчання,
виховання та її вплив на розвиток інтелектуально – пізнавальних та творчих
здібностей дитини».
Науково–методична проблема вчителів біології:
«Педагогічні технології у змісті природничих наук»
Завдання, які поставлені перед вчителями біології закладів освіти району
Завдання, які поставлені перед вчителями біології закладів освіти району
Методичному об’єднанню необхідно зосередити увагу на:
1) виконанні програми підвищення якості шкільної
природничо-математичної освіти на період до 2017 року;
2) вивченні та впровадженні елементів інноваційних
педагогічних технологій у навчально – виховний процесс, ППД, ІКТ;
3) апробації нетрадиційних форм проведення уроків,
спрямованих на розвиток творчих пізнавальних здібностей учнів;
4) формуванні функціональної грамотності,
екологічного світогляду школярів шляхом підвищення практичної та прикладної
спрямованості змісту біологічної освіти;
5) розвитку здатності та вміння учнів самостійно
набувати знання з різних джерел інформації та практично їх застосовувати;
6) викладанні курсу біології в старшій школі
(10-11 класи), запровадженні тестової перевірки знань учнів 7-11 класів
7) формуванні в учнів науково-гуманістичного
погляду на природу, сучасні уявлення про її цілісність і розвиток,
використовуючи між предметні зв’язки біології з іншими предметами;
8) урізноманітненні форм і методів позакласної
роботи з предмету;
9) вдосконаленні системи контролю навчальних
досягнень учнів, застосуванні моніторингу;
10) експериментальній діяльності, дотриманні вимог
охорони праці та техніки безпеки в кабінеті біології;
11) самоосвіті та самовдосконаленні педагогічної
діяльності, розвитку креативу вчителя;
12) підготовці творчих доробків на районну, обласну педагогічну виставку
«Освіта Київщини- 2017»;
Тематика засідань методичного об’єднання вчителів
біології
на 2016-2017 н.р.
Засідання №1 (секціфйне засідання )
Місце проведення: Кагарлицька ЗОШ №3
Час проведення – серпень 2016 року
Методична тема: Викладання біології в 2016-2017
н.р. відповідно до нормативно-правових вимог, методичних рекомендацій МОН
України
1
|
Аналіз результатів діяльності вчителів біології
навчальних закладів району, районного МО вчителів біології за 2015/2016
навчальний рік, аналіз анкет вчителів.
|
Шамрай Л.О.- керівник РМО;
|
2
|
Головні напрями, шляхи розвитку та вдосконалення
навчально-виховного процесу. Про навчання біології у 2016/2017 н.р. Державний
стандарт базової та повної загальної освіти. Охорона праці, ТБ на уроках
біології. Вимоги щодо ведення вчителями біології ЗНЗ шкільної документації.
|
Шершень О.М.– методист РМК
|
3
|
Специфіка та особливості викладання біології за новою програмою, розгляд
змісту нових програм та підручників з біології, огляд фахової літератури та
новинок-науково-методичної літератури
|
Шершень О.М.,
|
4
|
Організація та проведення практичних та
лабораторних робіт з біології. Формування
дослідницьких навичок учнів при виконанні експериментальних завдань,
практичних та лабораторних робіт з біології.
|
Шершень О.М.– методист РМК, Демиденко С.М.,
Зкагарлицька ЗОШ №2, Вергелес К. П. -
Слобідська ЗОШ І-ІІІ ст.
|
5
|
Обговорення та затвердження плану роботи
районного РМО на 2016/2017 н.р.
|
Шершень О.М.– методист РМК
Шамрай Л.О.- керівник РМО
Члени РМО
|
6
|
Підготовка обдарованих дітей до написання та
захисту робіт МАН з біології, робота з підготовки учнів 7-11 класів до
Всеукраїнської предметної олімпіади з
біології
|
Коваленко Н.В. Кагарлицька ЗОШ №3; Бабич Л.С. Горохуватська
ЗОШ; Гаврилюк Л.С. Шубівська ЗОШ
|
7
|
Підсумок семінару.
|
Шершень О.М.– методист РМК
|
Засідання №2
(семінар-практикум)
Час проведення: жовтень-грудень 2016 року
Місце проведення: Буртівська
ЗОШ І – ІІІ ступенів
Методична тема: «Методика сучасного уроку біології. Підвищення педагогічної майстерності. Обмін досвідом»
Тематика засідання: «Я роблю це так»
№
|
Тема
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Організаційно-змістова структура уроку біології, його підготовка та проведення |
Шамрай Л. О.,
вчитель Буртівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
|
Матеріали
власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи.
|
2
|
Пошук шляхів
розвитку компетентності учнів на уроках біології та в позакласній роботі
Відкритий урок
відповідно теми самоосвіти вчителя.
Творчий
портрет вчителя, що атестується. Виставка доробок та представлення матеріалів
творчого звіту.
|
Шамрай Л. О.,
вчитель Буртівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
|
Матеріали
власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи.
|
3 |
Практичне
заняття. Розв’язування олімпіадних завдань з біології 2015-2016 року.
|
Димиденко С.В. (7, 11 класи), Гаврилюк
Л.С. (8,9,10 класи)
|
|
4 |
Основні прийоми і методи стимулювання творчої діяльності учнів на уроках
біології.
|
Добровольська Н.М., вчитель Кагарлицької ЗОШ І – ІІІ ступенів;
|
Матеріали власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи. |
5
|
Стимулюванні
дитячої творчості, робота з обдарованими учнями
|
Черненко Т.С.,
Кадомська ЗОШ І-ІІ ст.
|
Матеріали власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи. |
6
|
Організація самостійної роботи учнів | Коцаренко Ігор Олегович, Півецька ЗОШ І-ІІ ст. | Матеріали власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи. |
7
|
Підсумок
семінару-практикуму
|
Шершень О.М.,
Шамрай Л.О.
|
Засідання №3
(семінар-практикум)
Час проведення:
лютий 2016 року
Місце проведення: Кагарлицька
ЗОШ І – ІІІ ступенів № 3
Методична тема: «Застосування сучасних форм та
методів на уроках біології, які передбачають активну діяльність учнів»
№
з/п
|
Тематика засідань
|
Відповідальний
|
1
|
Екологічний
підхід до вибору форм пізнавальної діяльності через впровадження комунікативних
технологій.
Відкритий урок відповідно теми самоосвіти
вчителя. Творчий портрет вчителя,
що атестується. Виставка доробок та представлення матеріалів творчого звіту.
|
Добровольська Н.М., Кагарлицька ЗОШ №3
|
2
|
ЗНО з біології 2017: структура
тесту та специфіка тестування.
|
Шершень О.М.,
методист РМК
|
3
|
Використання ігрових методів на уроках біології
|
Прокопенко Вікторія Іванівна, Сущанська ЗОШ І-ІІ
ст.
|
4
|
«Навчальна гра, як засіб розвитку пізнавального
інтересу учнів»
|
Коцаренко Ігор Олегович - Півецька ЗОШ І-ІІ ст.
|
5
|
Планування уроку на основі вікових і
психологічних особливостей учнів
|
Гаврилюк Л.С., Шубівська ЗОШ І-ІІІ ст.
|
6
|
Використання народознавчого матеріалу в процесі
викладання біології
|
Вергелес Катерина Прокопівна, Слобідська ЗОШ
І-ІІІ ст.
|
7
|
Методичні рекомендації з означеної теми.
Підсумок засідання, закриття семінару.
|
Шамрай Л.О. - керівник РМО, вчителі хімії.
Шершень О.М. - методист РМК
|
IV засідання
Семінар-тренінг
Місце
проведення: Кагарлицька ЗОШ №1 І – ІІІ ст..
Дата
проведення: березень 2017
Методична тема: «Педагогічні технології:
засоби, форми та методи роботи на уроках біології. Презентація власного досвіду
роботи»
1
|
Використання
інтерактивних методів навчання, створення міні-проектів
|
Владика Т.І., Переселенська ЗОШ
|
2
|
Дидактичні
ігри на уроках біології
|
Приліпко О.М., Мирівська
ЗОШ І-ІІІ ст.
|
3
|
Роль пізнавальної
активності на уроках біології
|
Бякова С.М. - Кагарлицька
ЗОШ №1 І-ІІІ ст.
|
4
|
Гуманізація навчання,
створення належного психологічного настрою на уроці
|
Порхун І.А. , Ставівська
ЗОШ І-ІІІ ст.
|
5
|
Використання хмарних
технологій та програмних засобів
|
Шершень О.М. – методист
РМО; Дудченко Олена Миколаївна, Великопріцьківська ЗОШ І-ІІІ ст.
|
6
|
Комплексне застосування
відеоматеріалів на уроках біології
|
Гур’янов А.В. –
Стрітівська ЗОШ І-ІІ ст.
|
7
|
Диференційовані домашні
завдання
|
Добровольська Н.М.,
Кагарлицька ЗОШ №1
|
8
|
Індивідуальна робота та
диференційований підхід на уроці
|
Скріль В.М.,
Балико-Щучинська ЗОШ І-ІІ ст.; Черненко Т.С., Кадомська ЗОШ І-ІІ ст.
|
9
|
Аналіз результатів участі учнів 7-11 класів шкіл
району у Всеукраїнській предметній олімпіаді з біології та екології, аналіз
захисту учнями робіт МАН з біології та екології
|
Шамрай Л.О..-керівник РМО
|
10
|
Розвязування прикладів завдано ЗНО 2017
вчителями біології, олімпіадних завдань з біології
|
Члени МО, члени методичної ради
|
11
|
Підсумок
семінару-тренінгу. Різне.
|
Шершень О.М.– методист
РМК
Шамрай Л.О.- керівник РМО
Члени МО
|
Завдання
РМО вчителів хімії на 2016/2017 н.р.
У
2016/2017 навчальному році члени методичного об’єднання, виходячи з результатів
діагностування, нагальних проблем, які повинні вирішувати вчителі,
продовжуватимуть працювати над вирішенням науково-методичної проблеми: «Особистісно-орієнтована
система навчання, виховання та її вплив на розвиток інтелектуально –
пізнавальних та творчих здібностей дитини».
Виходячи
з аналізу підсумків навчального процесу за минулий навчальний рік, результатів
діагностування педагогів, РМО в поточному навчальному році працюватиме над
вирішенням таких завдань:
-
вивчення та впровадження у практику досягнень психолого-педагогічної
науки,
прогресивного педагогічного досвіду;
-
реалізація принципів особистісно орієнтованого та розвивального
навчання;
-
реалізація принципів індивідуалізації навчання;
-
оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчання;
-
реалізація виховних можливостей уроку, створювати умови для позитивного
відношення до здорового способу життя учнів;
-
використовувати методики навчання, спрямовані на розвиток критичного мислення
учнів;
-
формувати в учнів науково-гуманістичний погляд на природу, сучасні уявлення про
її цілісність і розвиток, використовуючи між предметні зв’язки хімії з іншими
предметами;
-
розвивати екологічний світогляд учнів та здатність до практичних дій щодо
бережливого ставлення до довкілля;
-
впровадження освітнього моніторингу як інформаційно-аналітичної бази для
проектування інноваційних підходів до створення умов для всебічного розвитку
особистості;
-
продовжувати впровадження інтерактивних форм навчання;
-
мотивація навчання, формування сталого інтересу до знань;
-
робота з обдарованими дітьми, підготовка їх до участі в олімпіадах та
МАН;
-
підготовку творчих доробків напостійнодіючу обласну
педагогічну виставку «Освіта Київщини: творчі здобутки, перспективні
педагогічні ідеї та технології», друк у періодичній фаховій пресі.
Тематика засідань методичного об’єднання вчителів хімії2016/2017 н.р.
Засідання №1
(секційне
засідання)
Час проведення: серпень 2016
Місце
проведення: Кагарлицька ЗОШ І – ІІІ ступенів № 3
Методична тема: Викладання хімії в 2016/2017 н.р.
відповідно до нормативно-правових вимог, методичних рекомендацій МОН України
1
|
Аналіз
результатів діяльності вчителів хімії навчальних закладів району, районного
МО вчителів хімії за 2015/2016 навчальний рік, аналіз анкет вчителів.
|
Шамрай Л.О.-
керівник РМО;
|
2
|
Головні
напрями, шляхи розвитку та вдосконалення навчально-виховного процесу. Про
навчання хімії у 2016/2017 н.р. Державний стандарт базової та повної
загальної освіти. Охорона праці, ТБ на уроках хімії. Про вимоги щодо ведення
вчителями хімії ЗНЗ шкільної документації.
|
Шершень О.М.–
методист РМК
|
3
|
Специфіка
та особливості викладання хімії за новою програмою, розгляд змісту нових
програм та підручників з хімії, огляд фахової літератури та новинок-науково-методичної
літератури
|
Шершень
О.М.,
|
4
|
Організація та проведення
практичних та лабораторних робіт з хімії за умов відсутності реактивів і
належного обладнання
|
Шершень О.М.–
методист РМК
|
5
|
Обговорення та
затвердження плану роботи районного РМО на 2016/2017 н.р.
|
Шершень О.М.–
методист РМК
Шамрай Л.О.-
керівник РМО
Члени РМО
|
6
|
Підготовка
обдарованих дітей до написання та захисту робіт МАН з хімії, робота з
підготовки учнів 7-11 класів до Всеукраїнської предметної олімпіади з хімії
|
Коваленко Н.В.
Кагарлицька
ЗОШ №3; Бабич Л.С. Горохуватська ЗОШ; Гаврилюк Л.С. Шубівська ЗОШ
|
7
|
Підсумок
семінару.
|
Шершень О.М.–
методист РМК
|
Засідання №2
(семінар-практикум)
Час проведення: жовтень-грудень 2016 року
Місце проведення: Буртівська
ЗОШ І – ІІІ ступенів
Методична тема: «Методика сучасного уроку хімії. Підвищення педагогічної
майстерності. Обмін досвідом»
Тематика засідання: «Я роблю це так»
№
|
Тема
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Організаційно-змістова структура уроку хімії, його підготовка та проведення
|
Шамрай
Л. О., вчитель Буртівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
|
Матеріали
власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи.
|
2
|
Пошук
шляхів розвитку компетентності учнів на уроках хімії та в позакласній роботі
Відкритий урок
відповідно теми самоосвіти вчителя
|
Шамрай
Л. О., вчитель Буртівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
|
Матеріали
власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи.
|
3
|
Практичне
заняття. Розв’язування олімпіадних завдань з хімії 2015-2016 року.
|
Михайлова
В.В. (7, 11 класи), Вергелес К.П. (8,9,10 класи)
|
|
4
|
Основні
прийоми і методи стимулювання творчої діяльності учнів на уроках хімії.
|
Муковоз
С.І., вчитель Мирівської ЗОШ І – ІІІ ступенів;
|
Матеріали власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи.
|
5
|
Стимулюванні
дитячої творчості, робота з обдарованими учнями
|
Черненко
Т.С., Кадомська ЗОШ І-ІІ ст.
|
Матеріали власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи.
|
6
|
Організація самостійної роботи учнів
|
Коцаренко Ігор Олегович, Півецька ЗОШ І-ІІ ст.
|
Матеріали власного досвіду та наукове обгрунтування методик роботи.
|
7
|
Підсумок
семінару-практикуму
|
Шершень
О.М.,
Шамрай
Л.О.
|
Засідання №3
(секційне
засідання)
Час проведення: січень 2016 року
Місце
проведення: Кагарлицька
ЗОШ І – ІІІ ступенів № 3
Методична тема:
«Застосування сучасних форм та методів на уроках хімії, які передбачають
активну діяльність учнів»
№
з/п
|
Тематика
засідань
|
Відповідальний
|
1
|
Майстер-клас:
«Використання мультимедійних засобів на уроках хімії»
|
Коваленко Н.
В., учитель хімії Кагарлицької ЗОШ І –
ІІІ ступенів №3
|
2
|
ЗНО
з хімії 2017: структура тесту та специфіка тестування.
|
Шершень
О.М., методист РМК
|
3
|
Використання
групових форм роботи
|
Прокопенко
Вікторія Іванівна, Сущанська ЗОШ І-ІІ ст.
|
4
|
«Навчальна
гра, як засіб розвитку пізнавального інтересу учнів»
|
Коцаренко Ігор
Олегович - Півецька ЗОШ І-ІІ ст.
|
5
|
Застосування
ігрових прийомів під час навчального процесу
|
Гур’янов А.В.
- Стрітівська ЗОШ
|
6
|
Розвиток
творчого мислення (навчання прийомам аналізу, узагальнення тощо)
|
Вергелес
Катерина Прокопівна, Слобідська ЗОШ І-ІІІ ст.
|
7
|
Методичні
рекомендації з означеної теми.
Підсумок
засідання, закриття семінару.
|
Шамрай Л.О. -
керівник РМО, вчителі хімії.
Шершень О.М. -
методист РМК
|
Засідання №4
(семінар - тренінг)
Час проведення: березень-квітень 2017 року
Місце
проведення: Кагарлицька
ЗОШ І – ІІІ ступенів № 1
Методична тема: «Педагогічні
технології: засоби, форми та методи роботи на уроках хімії. Презентація
власного досвіду роботи»
№
з/п
|
Тематика
засідань
|
Відповідальний
|
1
|
Особливості
застосування інтерактивних та інноваційних методів та технологій на уроках хімії
(тренінгове заняття)
|
Шершень О.М.,
методист РМК
|
2
|
Використання
нетрадиційних уроків, презентація розробок нетрадиційних уроків та тематичних
розробок уроків
|
Вчителі РМО, Матеріали власного досвіду
та наукове обгрунтування методик проведення уроку.
|
3
|
Аналіз
результатів участі учнів 7-11 класів шкіл району у Всеукраїнській предметній
олімпіаді з хімії, аналіз захисту учнями робіт МАН з хімії
|
Шамрай
Л.О..-керівник РМО
|
4
|
Розвязування
прикладів завдано ЗНО 2017 вчителями хімії, олімпіадних завдань з хімії
|
Члени МО,
члени методичної ради
|
5
|
Підсумок
засідання, зкриття семінару.
|
Шамрай
Л.О..-керівник РМО
Вчителі
хімії РМО Шершень О.М.-методист РМК
|
Немає коментарів:
Дописати коментар